Chocolate chip cookies



Var
hemma från skolan idag igen, hoppas att jag blir frisk snart!!
Har inte gjort något speceielt idag vaknade ungefär 11:15. Skiiit skönt att få sova ut!



Tänkte lägga ut ett recept på "rubriken"

Ingredienser:

120g mjuk smör
1dl råsocker
1 ägg
1 ½ dl vetemjöl
½ dl havregryn
½ tsk bakpulver
1/4 tsk salt
100g choklad
skalet av en riven lime, om man vill (det hade inte jag)

Gör så här:

1
Vispa smör och råsocker krämigt, rör i ägget.
2 Vänd i vete mjöl, havregryn, bakpulver och salt
3 Hacka chokladen grovt och riv lime skalet, blanda i degen.
4 Rulla in degen i bakplåtspapper till en rulle och frys i ca 30 min
5 Skiva rullen i 1cm tjocka skivor och grädda på bakplåtspapper i 180 grader varmluft ca 10 min. (om du gräddar i en vanlig ugn, höj temperaturen med 20-25 grader.

Klart!
Har tyvär inga bilder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback